HomeŚwiat

Białoruskie władze zablokowały ponad 40 stron internetowych

Białoruskie władze zablokowały ponad 40 stron internetowych

Białoruskie władze zablokowały ponad 40 stron internetowych. Niezależne media informują, że restrykcje zastosowano na podstawie decyzji ministerstwa informacji.

Od rana nie można wejść na stronę internetową nadającej z Warszawy w języku białoruskim telewizji “Biełsat”, rozgłośni “Radio Swaboda” czy “Euroradio”. Ograniczenia objęły też regionalne serwisy informacyjne z Brześcia i Witebska. Portal gazety “Nasza Niwa” informuje, że niedostępny jest popularny na Białorusi serwis sportowy “By.tribuna.com”, który udzielał głosu sportowcom, mówiącym o sytuacji politycznej w kraju.

Walery Kalinowski, dziennikarz zablokowanego serwisu Radia Swaboda, w rozmowie z Polskim Radiem zwrócił uwagę, że białoruskie władze już wcześniej próbowały blokować internet. “To naprawdę wielki atak na swobodę słowa na Białorusi. Władze chcą, aby ludzie nie znali prawdy o ostatnich wydarzeniach w naszym kraju. Ale chyba im się to nie uda. Nawet podczas trzech dni pełnego blokowania internetu na Białorusi po wyborach prezydenckich, to się nie udało” – mówi dziennikarz.

Na Białorusi od dwóch tygodni odbywają się protesty opozycji po przeprowadzonych 9 sierpnia wyborach prezydenckich. Niespokojnie jest również w niektórych zakładach pracy. Część z nich strajkuje, a w niektórych załogi podpisują się pod apelami o ustąpienie prezydenta Aleksandra Łukaszenki. Strony internetowe niezależnych mediów są ważnym źródłem informacji zarówno dla protestujących, jak i pozostałych mieszkańców kraju.

IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/Włodzimierz Pac/Mińsk/w Wj

COMMENTS