Gra edukacyjna „Dziedzictwo kulturowe Jana Pawła II”, wyprodukowana za pieniądze podatników i promowana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, wywołała sporo kontrowersji. Resort kierowany przez ministra Przemysława Czarnka zalała fala krytyki w komentarzach na portalach społecznościowych. Gra jest bezpłatna. Można w niej np. wirtualnie ubrać Karola Wojtyłę w papieskie szaty.
Gra komputerowa o papieżu Janie Pawle II miała premierę we wtorek ( 16.02.2021) na platformie Epodreczniki.pl. To część projektu edukacyjnego Ministra Edukacji Narodowej „Godność, wolność, niepodległość” na lata 2018-2020, który jest realizowany w ramach programu rządowego Niepodległa na lata 2017-2022
Drugi moduł gry „Godność, wolność i niepodległość” związany z tematyką dziedzictwa kulturowego Jana Pawła II jest już dostępny na platformie epodreczniki.pl oraz na stronie niepodlegla.men.gov.pl. Zachęcamy nauczycieli, uczniów oraz rodziców do korzystania z tego narzędzia edukacyjnego, które wprowadza w świat wartości wielkiego Polaka – ogłosiło Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Projekt spotkał się z bardzo negatywnymi komentarzami, czemu sporo internautów dało wyraz we wpisach na kontach MEN w mediach społecznościowych. Sporo komentarzy zawierało opinie, że świeckie państwo „nie powinno na siłę promować osób związanych z kościołem katolickim”. Jak poinformował portal Wyborcza.pl, stworzenie tej gry kosztowało 1,9 mln zł, z czego sam moduł o papieżu kosztował 790 tysięcy złotych.
Inicjatywa bardzo dobra, pamięć o papieżu i narodzie jest ważna. Po co ta histeria ateistów? – odpisywali im zwolennicy tego pomysłu. Dyskusja w komentarzach szybko zamieniła się w wulgarną pyskówkę, dominował hejt.
„Dziedzictwo kulturowe Jana Pawła II” to baza wiedzy o papieżu Polaku
Gra edukacyjna poświęcona Janowi Pawłowi II składa się z 18 misji (zadań dla ucznia), które swoją tematyką nawiązują do biografii Papieża Polaka. Stanowi ona bazę wiedzy na temat życia, działalności i dziedzictwa kulturowego Jana Pawła II. Gra jest podzielona na strefę gracza, gdzie można podjąć się realizacji misji, oraz strefę merytoryczną, w której nauczyciele znajdą scenariusze lekcji.
Gra może być wykorzystana podczas zajęć poświęconych wartościom i autorytetom, np. w ramach godziny wychowawczej. Wykorzystane treści są zgodne z podstawą programową kształcenia ogólnego. To nowatorska propozycja przeznaczona dla uczniów klas I-III i IV-VIII szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych
poinformowało MEN.
Red. Bogumił Stroch PolskaPress AIP