32.5 C
Chicago
sobota, 22 czerwca, 2024

Amerykański komentator Tucker Carlson z własnym programem w państwowej rosyjskiej telewizji Russia 24

Popularne

Strony Internetowe / SEO
Realizacja w jeden dzień!
TEL/SMS: +1-773-800-1520

Amerykański komentator Tucker Carlson rozpoczął prowadzenie własnego programu w objętej zakazem nadawania na terytorium UE państwowej rosyjskiej telewizji Russia 24. Carlson pracował wcześniej w stacji Fox News. Jest znany z prorosyjskich i proputinowskich wypowiedzi oraz rozsiewania teorii spiskowych.

Pierwszy odcinek programu pt. „Tucker” wyemitowano w poniedziałek wieczorem i było to powtórzenie materiału dostępnego wcześniej w mediach społecznościowych Carlsona. Opowiadał o kleszczach i boreliozie, łącząc tę chorobę z badaniami amerykańskiego rządu nad bronią biologiczną.

Słynący z kontrowersji Carlson był gospodarzem najpopularniejszego programu publicystycznego amerykańskiej stacji Fox News. Rozstał się z nią blisko rok temu, po tym gdy stacja musiała zapłacić blisko 800 mln dolarów producentowi maszyn do głosowania za kłamstwa o rzekomych fałszerstwach wyborczych w USA głoszone m.in. w audycji Carlsona.
Podczas pracy w Fox News Carlson dał się poznać jako zagorzały krytyk amerykańskiej pomocy dla Ukrainy. Przed inwazją sugerował, że Ameryka powinna stać po stronie Rosji, zaś już po agresji wielokrotnie opowiadał się przeciwko pomaganiu Kijowowi.
Po odejściu z Fox News prowadzi własny program, który można oglądać w sieciach społecznościowych.
W lutym 2024 r. przeprowadził wywiad z prezydentem Rosji Władimirem Putinem. Była to pierwsza rozmowa Putina z zachodnim publicystą od napaści Rosji na Ukrainę 24 lutego 2022 r. Wizytę Carlsona w Moskwie obszernie relacjonowały rosyjskie media państwowe, a rozmowa z rosyjskim dyktatorem została wykorzystana przez kremlowską propagandę.
Wywiad z Putinem został powszechnie skrytykowany na Zachodzie jako pełen kłamstw i manipulacji. Rosyjski dyktator mówił w nim m.in. o tym, że inwazja na Ukrainę była spowodowana rozszerzeniem NATO. Oskarżył też Polskę o współpracę z Hitlerem i odpowiedzialność za wybuch II wojny światowej, co spotkało się z reakcją polskiego MSZ i ministra Radosława Sikorskiego.
Na początku czerwca 2022 r. Rada Unii Europejskiej wpisała stację Rossija 24/Russia 24 na listę kanałów objętych zakazem emisji na terenie Wspólnoty.(PAP)
adj/ mms/

- Advertisement -

Podobne

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Ostatnio dodane

Strony Internetowe / SEO
Realizacja w jeden dzień!
TEL/SMS: +1-773-800-1520