Ważne ostrzeżenie na znanych tabletkach antykoncepcyjnych: mogą prowadzić do depresji i samobójstw

Ważne ostrzeżenie na znanych tabletkach antykoncepcyjnych: mogą prowadzić do depresji i samobójstw

Antykoncepcja hormonalna może prowokować depresję i myśli samobójcze? Włoska Agencja Leków (Aifa) zobowiązała się do umieszczania takiego ostrzeżenia na opakowaniach wszystkich antykoncepcyjnych środków hormonalnych.

Włoską Agencję Leków (Aifa) wydała nowe rozporządzenie, zgodnie z którym na wszystkich antykoncepcyjnych środkach hormonalnych musi widnieć ostrzeżenie, że ich zażywanie może prowadzić do depresji lub skłonności samobójczych.

 

O rozporządzeniu poinformowano producentów środków antykoncepcyjnych oraz lekarzy. Jak tłumaczy Włoska Agencja Leków, rozporządzenie o ostrzeżeniu na opakowaniach jest efektem przeprowadzonych w Europie badań nad ryzykiem wystąpienia myśli samobójczych i samobójstw związanych z depresją u pacjentów stosujących hormonalne środki antykoncepcyjne.

 

Depresyjny nastrój i depresja to znane działania niepożądane, które wiąże się także z hormonalnymi środkami antykoncepcyjnymi. Depresja może być ciężka i stanowi czynnik ryzyka wystąpienia zachowań samobójczych i samobójstw – czytamy na stronie Włoskiej Agencji Leków Ostrzeżenie dotyczy wszystkich hormonalnych środków antykoncepcyjnych sprzedawanych w aptekach, tj.

 

 

    • pigułek,

 

    • plastrów,

 

    • pierścienia dopochwowego,

 

    • spirali,

 

    • implantu do stosowania podskórnego.

 

 

Pacjentki, które zauważą zmiany nastroju po stosowaniu środków antykoncepcyjnych, powinny się skontaktować z lekarzem. Nawet wówczas, gdy wahania nastroju i objawy depresyjne wystąpią wkrótce po rozpoczęciu leczenia – czytamy w komunikacie Włoskiej Agencji Leków (Aifa).

 



COMMENTS

WORDPRESS: 0