HomeUSA

Niebezpieczny Benadryl Challenge na TikToku przyczyną śmierci 15-latki z Oklahomy

Niebezpieczny Benadryl Challenge na TikToku przyczyną śmierci 15-latki z Oklahomy

Najnowszy trend z TikToka – “Benadryl Challenge” – stał się przyczyną śmierci nastolatki z Oklahomy. W zeszłym tygodniu 15-latka zmarła na przedawkowanie Benadrylu.

15-latka z Oklahomy padła ofiarą internetowego wyzwania. Tę z jej perspektywy niewinną zabawę przypłaciła życiem. Jej rodzina twierdzi, że winne jest temu wyzwanie z TikToka o nazwie “Benadryl Challenge”.

Rodzina mówi o niej jako uśmiechniętej i radosnej nastolatce. Była silnie wierząca i nigdy nie eksperymentowała z narkotykami.

Celem tego “wyzwania” jest wzięcie tak dużej ilości tego środka do walki z alergiami, że osoba zacznie halucynować.

Ilość tabletek jaką trzeba zażyć to ponad 12 sztuk. Z jednej strony taka ilość może wywołać silne objawy psychoaktywne ale graniczy również z ilością śmiertelną.

“Dawka, która doprowadzi do halucynacji jest bardzo bliska dawce, która może doprowadzić do sytuacji zagrażających życiu” – twierdzi Scott Schaffer, prezes Oklahoma Center for Poison and Drug Information – “Duże dawki Benadrylu mogą wywołać atak padaczki a zwłaszcza problemy z sercem. Może wpaść a arytmię i mieć problemy z przetoczeniem krwi.”

Wyzwanie to doprowadziło do innego wypadku, w wyniku którego przynajmniej trójka innych dzieci musiała być hospitalizowana. Mowa tutaj o przypadku z Fort Worth w Texasie, do którego doszło w Maju.

Przyjaciele nastolatki oraz jej rodzina, mają nadzieję, że taka tragedia nie przydarzy się żadnej innej rodzinie.

 

PS

COMMENTS