HomeŚwiat

Chiński dziennik „China Daily” ocenzurował opublikowany na łamach gazety list unijnych ambasadorów

Chiński dziennik „China Daily” ocenzurował opublikowany na łamach gazety list unijnych ambasadorów

Chiński dziennik „China Daily” ingeruje w treść listu unijnych ambasadorów w Pekinie opublikowanego na łamach gazety. Z treści oświadczenia związanego z 45.leciem relacji dyplomatycznych Unii Europejskiej i Chin, zniknęło zdanie sugerujące, że pandemia rozpoczęła się w Chinach i stąd rozprzestrzeniła się na cały świat.

Treść wspólnego listu szefów unijnych placówek dyplomatycznych w Pekinie wczoraj opublikował dziennik „China Daily”. Okazało się jednak, że nie był to tekst oryginalny, który na swoich stronach zamieszcza m.in. delegatura Unii Europejskiej w Pekinie. Z akapitu dotyczącego przyczyn odwołania wielu wydarzeń dotyczących współpracy Unii Europejskiej i Chin usunięto słowa odwołujące się do miejsca rozpoczęcia pandemii. Z treści listu opublikowanego w chińskim medium usunięto stwierdzenie „Ale wybuch epidemii koronawirusa w Chinach, a następnie jego rozprzestrzenienie się na resztę świata w ciągu ostatnich trzech miesięcy, oznaczało tymczasowe przełożenie naszych planów”. Fakt usunięcia tego zdania potwierdził unijny ambasador w Chinach. Według źródeł nieoficjalnych na publikację tekstu w oryginalnej formie nie zgodziło się chińskie MSZ. W usuniętym zdaniu stwierdza się bowiem, że epidemia miała swój początek w Chinach, a następnie doprowadziła do pandemii. Chińskie władze od kilkunastu tygodni przekonują, że fakt wykrycia koronawirusa na terytorium Chin nie oznacza, że patogen pochodzi z tego kraju. Jak twierdzi Pekin do tej pory nie przedstawiono też żadnych argumentów na poparcie tej teorii.

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR) Tomasz Sajewicz/Pekin/w sk

COMMENTS